Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Bockar & bugar

Av Caroline Svärd - 7 december 2009 19:37

Var är vintern? Vi längtar efter minusgrader, vintersol, snöklätt landskap och värme och ljus som lyser från stugorna...


I denna trista lervälling drar man sig för att gå ut, hundarna blir smutsiga så att dem nästan kräver ett bad efter varje promenad. Vi försöker förgylla kvällarna med lite inomhuslekar och klickerträning. Ikväll tränade jag Roy att buga, tredje gången vi testar detta och han är redan duktig. Husse fick sedan träna Roy i att stänga en låda i köket, det gick också väldigt bra, men både husse och jag fick klura lite och ändra våra planer allt eftersom Roy försökte. Fortsättning följer!


  

    

 
 
Carro, Happi och Milli

Carro, Happi och Milli

8 december 2009 17:06

Gulliga Roy! Gå in och kolla i vår blogg 27 januari i år så får du se liknande bilder på Happipuppy =). Vi funderade på vallningskurs på Agdala men fundera ska man inte göra utan agera (!) och därför hann kursen bli full.. Nu står Daniel och Milli som reserv =(.. Såg att http://www.freestyleshop.se/ har lite vallning också.. Säg till du med om du hittar nån lämplig kurs.. Mässan på lördag?

http://hem.passagen.se/happipuppy

 
Carro, Tim och Melker

Carro, Tim och Melker

9 december 2009 13:26

Joo suck detta väder! Och jag har pudel med päls... Ska bli trevligt att träna imorgon. Jag hade tänkt träna Tim häromdagen men det blev för mörkt så jag har inte gjort så mycket sen sist.
Vad mysig Roy är, ni är så duktiga!
Kram

http://pudelrace.se/blog

 
AnnaKarin & Zita

AnnaKarin & Zita

10 december 2009 15:41

Hej! Ja det är synd att vi inte fått till nåt :( men så fort julen och allt stök med den är över så får vi ta och hitta någon dag! Jag kommer att vara på mässan både lördag och söndag. Tävlar gör jag på söndagen i Lydnad. Den börjar 7.30 Men jag har start nummer tolv så programmet borde inte vara jätte sent. De har beräknat prisutdelning klockan 11.00 så då ska det vara klart.
Vad roligt att Freestyle inst. kursen var bra och att du har fått mersmak! :) Det är en fantastisk sport men jag är för tillfället lite omotiverad... Ett hundföretag på heltid låter ju verkligen superkul! Hoppas att du lyckas!! Ha det bra vi ses kanske i helgen! :) Kramar AnnaKarin

http://www.annakarin.cybersite.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Svärd - 25 oktober 2015 10:06

Under NoseWork-lägret för Ron Gaunt i somras valde jag och mina nyblivna vänner och tillika träningskamrater att skapa ett lag inför veckans avslutningstävling. Eftersom vi övernattade i husbil resp. husvagn blev vårat teamnamn "the campers" och vi o...

Av Caroline Svärd - 10 oktober 2015 20:49

Hur förbereder man sig? Den frågan hade jag ställt mig flera gånger. Det här var inte första gången och definitivt inte sista heller. Vänjer man sig nånsin? Nej.   Roy flyttade hem till mina föräldrar som åttaveckorsvalp. Bedårande söt och med ...

Av Caroline Svärd - 2 mars 2015 14:48

Att se möjligheter!    Livet med en fyraåring dotter är fantastiskt på många sätt. Framförallt vad det gäller att leva i nuet och se möjligheter. Hon är alltid ärlig och ser alltid lösningar på problem. Vill nog påstå att alla treåringar är sann...

Av Caroline Svärd - 19 februari 2015 14:04


Igår var det andra träffen på nosework-kursen som rullar dagid. Det är så roligt att följa ekipagens utveckling och man blir ständigt fascinerad över hundens fantastiska luktsinne. Precis som alla aktiveringar där man låter hunden arbeta med sin nos,...

Av Caroline Svärd - 16 februari 2015 15:07

Living on the edge... Bilderna tagna av Maria Törmanen   Jag träffar många ekipage i mitt yrke som hundinstruktör, de med höga mål och de helt utan mål samt de som ligger på gränsen mittemellan. Jag har funderat kring detta och tror att mitte...

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards