Direktlänk till inlägg 19 december 2009

God Jul & Gott Nytt År!

Av Caroline Svärd - 19 december 2009 22:10

Äntligen är snön och vintern här, och vi håller tummar och tassar för att den stannar!


Roy och Oriana har busat i snön varenda lunchrast på jobbet och älskat att vara ute hemma på gården. De vallar gärna mig eller husse när vi skall till att skotta...

Igår for dem båda upp till stugan i dalarna med mina föräldrar. Lika mycket snö där som här i Sörmland, däremot så hade dem -30 grader igår *burr*. Oriana kunde inte göra ifrån sig och lade sig t.o.m ned och kved av kylan och snön under tassarna så att mamma till sist fick bära in henne (!). Inte ens Roy som älskar snö och kyla ville vara ute, en snabb kiss och bajs och sedan in till den värmande brasan där han lade sig till ro (ngt som aldrig inträffat tidigare, när vi eldar i braskaminen brukar han inte ens vilja vara i samma rum!).


Jag och sambon åker via Tierp och vidare till stugan sen, det skall bli mysigt med lite julledighet och god mat.


Vi önsker Er alla en riktigt GOD JUL & ett GOTT NYTT ÅR!

  

  

    

  

 
 
Ingen bild

maggan på lebro

28 december 2009 20:34

har köpt en jättebra bok som jag kan rekomendera till oss nybörjare:rallylydnad skriven av Yvonne Öster. Väldigt basic så den passar nog inte mer avancerade ekipage ,men kanon för mig och molle iaf.tycker rally blir roligare och roligare för varje dag. kram och god fortsättning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Svärd - 25 oktober 2015 10:06

Under NoseWork-lägret för Ron Gaunt i somras valde jag och mina nyblivna vänner och tillika träningskamrater att skapa ett lag inför veckans avslutningstävling. Eftersom vi övernattade i husbil resp. husvagn blev vårat teamnamn "the campers" och vi o...

Av Caroline Svärd - 10 oktober 2015 20:49

Hur förbereder man sig? Den frågan hade jag ställt mig flera gånger. Det här var inte första gången och definitivt inte sista heller. Vänjer man sig nånsin? Nej.   Roy flyttade hem till mina föräldrar som åttaveckorsvalp. Bedårande söt och med ...

Av Caroline Svärd - 2 mars 2015 14:48

Att se möjligheter!    Livet med en fyraåring dotter är fantastiskt på många sätt. Framförallt vad det gäller att leva i nuet och se möjligheter. Hon är alltid ärlig och ser alltid lösningar på problem. Vill nog påstå att alla treåringar är sann...

Av Caroline Svärd - 19 februari 2015 14:04


Igår var det andra träffen på nosework-kursen som rullar dagid. Det är så roligt att följa ekipagens utveckling och man blir ständigt fascinerad över hundens fantastiska luktsinne. Precis som alla aktiveringar där man låter hunden arbeta med sin nos,...

Av Caroline Svärd - 16 februari 2015 15:07

Living on the edge... Bilderna tagna av Maria Törmanen   Jag träffar många ekipage i mitt yrke som hundinstruktör, de med höga mål och de helt utan mål samt de som ligger på gränsen mittemellan. Jag har funderat kring detta och tror att mitte...

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards