Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Caroline Svärd - 14 mars 2011 07:24

Igår packade jag ryggsäcken och for till skogs med vovvarna, hittade en lämplig parkering vid en grusväg och en södersluttning där nästan all snö tinat bort. Gjorde en uppletanderuta med fyra föremål och Roy var först ut, taggad till tusen. Han släpper gärna föremålen en bit ifrån mig om jag inte hjälper honom med fotkommando in till sidan. Ivrig att få hämta nästa!

Roy fick tre rejäla pass med 4 föremål och så fick han avsluta Orris sista pass då hon inte ville hämta sista föremålet, som slutbelöning busade i med Roys bästa belöning - sämskskinnet!


Mindes inte hur mycket (lite) träning Orri har fått på uppletande så jag startade endast med två föremål som jag väldigt tydligt kastade ut åt henne. Hon är väldigt spårnoggrann och det var en fröjd att se min gamla dam arbeta så fint i marken. Efter första föremålet behövde hon dock hjälp i form av signaler för att förstå att det fanns mer att söka. Det märktes redan efter första omgången att hon uppskattade att hämta hårda föremål, en tygtrasa resp. en kamptrasa av jeans hittade hon men släppte och ville inte komma in med. Därför nöjde jag mig med att hon hämtade dem båda hårda föremålen!


Bilden är från maj 2009, mys bland maskrosor!

  

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards