Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Caroline Svärd - 23 augusti 2011 13:58

Äntligen är min nya hemsida klar, samma adress www.trofasthund se men nu mycket snyggare! Samt enklare vad gäller kursanmälan då det finns ett färdigt formulär.

Det har blivit lite glest på bloggandet tackvare hemsidan och planering av höstens alla kurser men vi har legat i med hundträningen ändå.


Roy:

Sist Linda var här kikade hon på vårt fotgående och gav mig superbra tips och en rejäl läxa tills nästa gång (dvs på fredag!). En del av tipsen kände jaf igen och blev då påmind om hur jag en gång tränade in vårt fina (kontakt-)fot, men det var också mycket nya idéer som kändes toppen. Vi har tränat 1-2ggr/dag mest hemmavid, så vi behöver snart iväg till andra miljöer och applicera övningarna.

Viper:

I och med vår dotter som nu är 4 månader (Viper är snart 5 mån) så har jag fått prioritera vår träning, han har därför fått mest träning i vardagslydnad men också kortare lydnadspass och klickerträning. I söndags var vi på Ekerö hos min uppfödare och där fick han leka med sina tre systrar och andra Lizzroy hundar samt valla får för första gången (mer info om det när jag har fått bilderna). Han är fortfarande en otroligt charmig och lättsam kille som är social och dessutom så elegant!

Oriana:

Saknas här hemma. Då och då får jag för mig att hon bara är hos mina föräldrar och att jag vill hämta henne. Saknar vårt nosgos!


I övrigt så drar snart mina egna kurser igång samt min livscoachutbildning som ska bli väldigt spännande att gå. Privatlektioner går att boka när som helst i vanlig ordning. Senast igår hade jag ett ekipage som ville lära sig personspår, det var fantastiskt att se denna dansksvenska gårdshund göra debut! Vilken koncentration! Wow, man fylls av en underbar känsla inombords när hundarna får arbeta med nosen på detta sätt. Roy blev dock besviken att inte han fick spåra när han sett mig förbereda så jag har lovat honom att det ska bli spår idag för honom, och kanske Viper får testa också?!


     


Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards