Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Härlig höstpromenad

Av Caroline Svärd - 23 september 2009 21:54

När jag kom hem så bytte jag genast om, laddade fickorna med godis och "bära"-föremål, tog med kameran och satte på mig bekväma skor. Letade fram hundarnas reflexselar och sökte efter rätt långlina. hundarna var som vanligt uppmärksamma och förstod att ngt roligt var på gång. Blötlade maten innan vi gav oss av till granngården för att möta upp husse.

Vi tog en lång och härlig promenad längs gårdarna ikring samt gick på åkrar och ängar. Hundarna älskar det! Lite vackra bilder blev det också, längtar dock efter en riktig systemkamera, men ibland överraskar digitalkameran mig ändå Glad


Promenaden var relativt kravlös för hundarna, lite vardagslydnad och Roy fick gå "bakom" sista biten hem och Orri fick stolt bära sitt föremål efter halva sträckan. Vi hittade också perfekt mogna päron som vi gladeligen mumsade i oss. Jag älskar verkligen hösten!


  


  

  

  

  


 
 
Ingen bild

Nina

24 september 2009 13:13

Halloj!

Ser ut att ha varit en skön prommis.

Och jag måste ju skriva grattis till rallylydnadsplaceringen!
Snyggt jobbat!

*vink*

 
Carro, Happi och Milli

Carro, Happi och Milli

24 september 2009 20:10

Härliga bilder!!!

http://hem.passagen.se/happipuppy

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Svärd - 25 oktober 2015 10:06

Under NoseWork-lägret för Ron Gaunt i somras valde jag och mina nyblivna vänner och tillika träningskamrater att skapa ett lag inför veckans avslutningstävling. Eftersom vi övernattade i husbil resp. husvagn blev vårat teamnamn "the campers" och vi o...

Av Caroline Svärd - 10 oktober 2015 20:49

Hur förbereder man sig? Den frågan hade jag ställt mig flera gånger. Det här var inte första gången och definitivt inte sista heller. Vänjer man sig nånsin? Nej.   Roy flyttade hem till mina föräldrar som åttaveckorsvalp. Bedårande söt och med ...

Av Caroline Svärd - 2 mars 2015 14:48

Att se möjligheter!    Livet med en fyraåring dotter är fantastiskt på många sätt. Framförallt vad det gäller att leva i nuet och se möjligheter. Hon är alltid ärlig och ser alltid lösningar på problem. Vill nog påstå att alla treåringar är sann...

Av Caroline Svärd - 19 februari 2015 14:04


Igår var det andra träffen på nosework-kursen som rullar dagid. Det är så roligt att följa ekipagens utveckling och man blir ständigt fascinerad över hundens fantastiska luktsinne. Precis som alla aktiveringar där man låter hunden arbeta med sin nos,...

Av Caroline Svärd - 16 februari 2015 15:07

Living on the edge... Bilderna tagna av Maria Törmanen   Jag träffar många ekipage i mitt yrke som hundinstruktör, de med höga mål och de helt utan mål samt de som ligger på gränsen mittemellan. Jag har funderat kring detta och tror att mitte...

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards