Alla inlägg under september 2009

Av Caroline Svärd - 12 september 2009 23:56

Idag tränade jag & Jenny Rallylydnad hemma på tomten. Jag måste verkligen träna helhet nu eftersom det endast är EN vecka kvar till min & Roys tävlingsdebut. Första rundan utan koppel, gick sådär, blev lite nervös och kände mig ringrostig på ngt vis. Länge sen jag gick hela banor, allt för ofta tränar jag enbart vissa moment och bara en del skyltar i följd. Andra varvet tog jag på kopplet (första klassen i Rallylydnad kräver koppel) & nu skärpte jag min koncentration och Roy gick betydligt bättre. Rättade till mina kommandon och snålade inte med handtecken. Tillsist fick vi även till alla vänstersvängar mkt bra, med rätt teknik. Och "Spiral-vänster" gick klockrent när jag ökar takten i fot samt ser till att Roy jobbar med rumpan, vilket han gör när jag säger "vänster, vänster, jobba" Skrattande Man får ju prata i Rallylydnad så det skall utnyttjas, ibland fastnar jag i g:a militäriska lydnaden...


Jenny peppade oss och det kommer ffa behövas om en vecka *pirr*




            

Av Caroline Svärd - 6 september 2009 08:11

I veckan har det fortsatts med att pyssla hemma, tvättat,  plocka upp kartonger, fixa på tomten samt försökt få ordning på allt efter alla hantverkare. Dvs städa tillbaka allt i sin rätta ordning!


I veckan har hundarna främst sysselsatts med lite godisgömmor & rallylydnad samt att Roy & jag har tränat slalom då jag hittade billiga slalompinnar på Rusta (!). Han kan alla agilityhinder felfritt utom slalom, han blir så het och bara kastar sig kors & tvärs, men nu tror jag att jag hittat en lösning, får träna vidare på den...!


Idag for husse till Gnesta för att titta på foboll och då fick Roy följa med. Han skötte sig kanon, satt t.o.m och gosade bredvid/i en unges knä ! WOW! Husse är så lugn och trygg och förmedlar då dessa känslor till Roy som blir betyligt tryggare än när jag är med honom bland barn :S

När de kom hem låg Roy utsträckt på grusgången länge och sov djupt, tänk vad lite miljöombyte kan göra!

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards