Alla inlägg den 22 november 2009

Av Caroline Svärd - 22 november 2009 20:26

I helgen for jag & Roy till Hundens Hus i Sthlm för att gå en instruktörsutbildning i Freestyle för Frida Binette. Vi var endast 4st. deltagare vilket verkligen gav kvalité & vi fick alla den hjälp vi behövde. Frida Binette är en härlig tjej och en bra lärare, hon kan konsten att lära ut på ett roligt, pedagogiskt och inspirerande sätt. Att se henne arbeta med sina hundar live (under kursen hade hon Victor & Poppy med sig) är fantastiskt! Om ni inte sett henne så gå in på hennes hemsida www.freestylehund.se


Roy skötte sig mycket bra, vi fick lära oss mycket nytt. En del övningar kunde vi på förhand (utan att vi visste om det) eftersom man medvetet och omedvetet tränat in vissa moment i andra sammanhang, dessa var enkla och med hjälp av Frida kunde vi då försvåra och utveckla konsterna ännu mer. Det vi hade svårast för var att belöna hunden utåt, för att få in Roys rumpa mot mig (krävs vid backövningar, genom benen, slalom bakåt osv) så detta måste vi verkligen jobba vidare på.


Mycket inspirerande helg och trevliga kurskamrater!

Detta innebär att jag kommer utveckla mig mer inom freestyle och i framtiden erbjuda kurser Glad !


  


Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards