Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Caroline Svärd - 14 februari 2010 19:33

Igår for jag & Roy ned till Skåne tillsammans med Jenny & Doris för att tävla vår tredje tävling i Rallylydnad Nybörjarklass. På kvällen anlände vi till Röstånga Gästgiveri där vi installerade oss, åt mat, busade i korridoren, kikade på melodifestivalen samt laddade inför dagen därpå. Jenny & Doris var enbart med som stöd och coach, och de delade även med sig av sina baciller vilket innebar att även jag fick äta Ipren och snörvla. Men vad gör det!   

Som ni ser på bilderna så hade vi det väldigt skoj på hotellet/vandrarhemmet och hundarna trivdes kanon.


Tack och lov har Roy sen tre dagar tillbaka börjat bli normal igen, äntligen äter han fulla portioner och löptikarna verkade vara borta, nästan iaf. Men innan start blev jag lite orolig då han gärna spanade och pep efter tikarna runt omkring. Jag triggade igång honom på hans bästa bollbelöning innan vi gick in. När vi väl startade hade han en grym fokus, han var helt med i matchen! Banan gick i princip felfritt, i en vänstersväng hamnade han en bit ifrån så att jag klantade mig och lyckades lyfta kopplet, vilket ledde till -1p. pga "sträckt koppel". Men gissa om jag är stolt! Nu har vi tre godkända resultat och är alltså uppflyttade till nästa klass, fortsättningsklassen.   


Resultat:

99 / 100p = 2:a placering av 13st startande

 

Tid: ? (det togs ingen tid...?) 

Avdrag -1 poäng: Sträckt koppel

 

Muntlig kommentar från domaren:

"Grattis, mycket snyggt nästan felfritt!"

 

STORT TACK till Jenny & Doris som coachade oss samt till mina föräldrar Bengt & Carola som sponsrade oss med boende och mat!

 

            

  

     

   

   

       

 

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards