Alla inlägg den 11 april 2010

Av Caroline Svärd - 11 april 2010 09:58

Efter en trevlig fredagkväll tillsammans så styrde vi färden mot Sala Bk som arrangerade 2st tävlingar i Nybörjarklass samt 2st i Fortsättningsklass. Vi var ett härligt gäng, Sanna & Gunnar med Chester, Carro & Emil med Tim, Jenny med Doris, Sofia med Java & Thaizon samt jag & husse med Oriana & Roy. Det var bra arrengerat och trevliga ekipage samt domare. Vädret var gråmulet med stundtals duggregn och tyvärr var skjutbanan i närheten i full gång vilket förstås påverkade flera hundar på banorna.

Jag har nyligen införskaffat ett trevligt och stort tält där vi smidigt kunde förvara våra hundar och tillbehör, god matsäck hade vi även med oss.


Mina resultat blev över förväntan, wow vad stolt jag är må ni tro. Målet med Oriana var förstås att nå över 70p så att man på nytt blir godkänd och målet med Roy var förstås ganska högt men jag vågade inte hoppas på alltför mycket, eftersom detta var första banan efter de nya reglerna, SBK´s remiss 2009. Dessa resultat innebär att både Roy och Orri är uppflyttade till nästa klass. Men jag tror att vi stannar kvar ett tag till och "filar" på lite detaljer. Dessutom är det (tyvärr) ont om tävlingar i "avancerad klass".


Resultat

Nybörjarbana 1 Oriana: 81p. 10:e plats

Domarkommentar: Snyggt! Tydlig matte och samarbetsvillig hund!

Nybörjarbana 2 Oriana: 87p. 2:a plats delad m Carro & Tim   

Domarkommentar: Bra jobbat :)

 

Fortsättningsbana 1 Roy: 95p. 3:e plats

Domarkommentar: Jättebra runda! Trevligt! :)

Fortsättningsbana 2 Roy: 91p. 2:a plats

Domarkommentar: Väldigt fin position. Bra och tydlig matte!

 

 

Tack alla rallyvänner för en mycket rolig dag!

 

    


Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards