Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Caroline Svärd - 28 juni 2010 21:55

 Efter trevligt midsommarfirande i dalarna styrde jag och Roy förväntansfulla kosen mot Överselö, Stallarholmen för att gå på läger hos Anna (Canis Sörmland). Vilken lyx att bara vara tre deltagare, en erfaren Mittelspitz och en helt grön Shapendoes. Med våra olika raser och erfarenheter blev vi snabbt ett bra team som lärde oss massor av att se på, och coacha varandra. Efter presentation och teori började vi utomhus med enklare handling-övningar och hoppteknik. Efter lunch blev det desto svårare handlingövningar i en s.k dubbelbox.


Roy har ju ett enormt sug mot hindrena så det gäller för mig att öva mig all form av handling och verkligen lära mig att visa vägen snabbt och effektivt, vilket är lättare sagt än gjort   .  Men oj så kul! Nu har jag fått blodad tand (som jag misstänkte) och Anna tyckte att Roy absolut skulle få en agilitykarriär trots sina 7 år   . Jag har också fått en hel del idéer om övningar som kan vara bra att nyttja även i rallylydnaden. Roy har fått ett kvällsdopp så nu ska vi strax krypa till kojs och ladda inför imorrn!


Vill också passa på att gratulera min vän Carro Rosén som lyckades med ett första pris i Lydnadsklass 1 GRATTIS!

  

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards