Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Caroline Svärd - 8 augusti 2010 15:58

Vår första semestervecka har passerat och dn har varit helt fantastisk trots lite ostadigt väder. Till hundarnas stora glädje lade vi två rejäla direktspår i skogen med min mor resp. far i slutet. Mamma blev imponerad över Roys iver och att han hittade både föremål och pappa tillslut. Hon fick själv lägga Orris spår som var aningen kortare och då fick istället pappa gå med linan och förundrades över hur vår gamla dam noggrant följde mammas spår från början till slut   


Jag har tränat 1-3 pass / dag med Roy för att göra oss rejält bekväma med den avancerade klassens moment. Jag har både döpt och hittat bra handtecken för att föra Roy vid min högra sida istället för vänster (vanlig fot). Det känns otroligt bra inför tävlingen som väntar på oss om mindre än en vecka, med så kort tid har vi varit väldigt effektiva och jag tycker att min träningsplan var riktigt bra, och stolt är jag som lyckats hålla mig till den också!


Nu åker hundarna med päronen till Strängnäs och vi rullar mot Tierp imorrn och återkommer i Sörmland på tisdagkväll. Mer bilder och info om träningen kommer senare i veckan.

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards