Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Caroline Svärd - 13 augusti 2010 21:58

Igår mötte jag upp min kära väninna Carro www.pudelrace.se i Järna för att åka till Sthlm där hon skulle få sin födelsedagspresent. Jag hade bokat en privatlektion till oss båda på 3h i Rallylydnad för Sofia Angleby (Heart of Gold). Efter en knasig tur kring Fridhemsplan och Stockholms innerstad så hittade vi tillslut fram till Järfälla ishall, eloge till min sambo som lugnt lotsade två irriga höns...


Första timmen var det teori där vi gick igenom samtliga klassers nyheter och regelverket som kommer att träda i kraft 2011-07-01. Förutom kurser, är Sofia utbildad domare och väl insatt i Rallyvärlden (både jag och Carro har tävlat för henne dessutom) hon är en tydlig och lättsam instruktör.


Träningen drog sedan igång, jag fick gå en kortare bana med enbart skyltar från Avancerad klass och Carro gick sin första bana i Fortsättningsklassen. Vi fotade och coachade varandra samtidigt som vi fick god vägledning av Sofia. Vi tog små pauser och tränade emellanåt enskilda moment för att få klarhet i utövande och bedömning. Mycket lärorikt! Vi avslutade med att testa en bana med enbart Mästerklass-skyltar, förvånansvärda insatser från både Roy och Tim.


Innan vi avrundade helt så fick hundarna busa ihop, Sofias aussietik (gull-)viva blev förtjust i Roy   . Det var en otroligt lärorik dag och som vanligt hade vi jätteroligt tillsammans!

Det är många moment som jag behöver finslipa och se över stimuluskontrollen på men vi är på god väg så det bådar gott inför min och Roys debut i Avancerad klass imorrn i Norrtälje - håll tummar och tassar!


    


Nedanstående bilder är tagna och ägs av Carro Rosén:

  

  

  

  

    

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards