Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

Höstens kurser på Trofast!

Av Caroline Svärd - 8 juli 2011 11:01

Är i full fart med att planera höstens kurser under Trofasthund, en ny hemsida är också på gång, dessvärre blir den fördröjd pga semestertider. Eftersom Rallylydnaden äntligen är officiell i Sverige (2011-07-01) så satsar vi självklart mycket på att få fler engagerade i denna roliga gren.

En annan nyhet är att jag under 2011/2012 kommer att utbilda mig till Livscoach och därmed kunna erbjuda privatpersoner och företag coaching. Ni som äger hundar vet att mycket handlar om er själva och att först förändra sig själv innan man når resultat i sin relation till hunden. Jag hoppas denna utbildning kommer vara ett komplement till Trofasthund och även fungera som en fristående tjänst.


Under hösten kommer vi bl.a erbjuda:

* Rallylydnad grundkurs Nybörjarklass

* Rallylydnad Fortsättningsklass

* Tävlingsinriktad rallylydnadshelg

* Freestyle helg med Frida Binette 12-13/11


Hopp om att även hinna med:

* Valpkurs

* Spel & lekar - en rolig aktiveringskurs!

* Discdog - ny frisbee-sport som är väldigt stor i bl.a USA  & Tyskland


Välkomna att höra av er per mail/telefon för info om kommande kurser!

  Jenny & Doris

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Svärd - 25 oktober 2015 10:06

Under NoseWork-lägret för Ron Gaunt i somras valde jag och mina nyblivna vänner och tillika träningskamrater att skapa ett lag inför veckans avslutningstävling. Eftersom vi övernattade i husbil resp. husvagn blev vårat teamnamn "the campers" och vi o...

Av Caroline Svärd - 10 oktober 2015 20:49

Hur förbereder man sig? Den frågan hade jag ställt mig flera gånger. Det här var inte första gången och definitivt inte sista heller. Vänjer man sig nånsin? Nej.   Roy flyttade hem till mina föräldrar som åttaveckorsvalp. Bedårande söt och med ...

Av Caroline Svärd - 2 mars 2015 14:48

Att se möjligheter!    Livet med en fyraåring dotter är fantastiskt på många sätt. Framförallt vad det gäller att leva i nuet och se möjligheter. Hon är alltid ärlig och ser alltid lösningar på problem. Vill nog påstå att alla treåringar är sann...

Av Caroline Svärd - 19 februari 2015 14:04


Igår var det andra träffen på nosework-kursen som rullar dagid. Det är så roligt att följa ekipagens utveckling och man blir ständigt fascinerad över hundens fantastiska luktsinne. Precis som alla aktiveringar där man låter hunden arbeta med sin nos,...

Av Caroline Svärd - 16 februari 2015 15:07

Living on the edge... Bilderna tagna av Maria Törmanen   Jag träffar många ekipage i mitt yrke som hundinstruktör, de med höga mål och de helt utan mål samt de som ligger på gränsen mittemellan. Jag har funderat kring detta och tror att mitte...

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards