Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

Mästarklass och skrivarutbildning hemmaklubben!

Av Caroline Svärd - 1 juli 2012 20:30

Idag var det hemmaklubben Gnesta-Trosa BK som arrangerade en rallylydnadstävling i samtliga klasser. Jag och Roy har legat på latsidan vad gäller träning, dels för att vi redan säkrat vår plats till SM i höst samt att team PRO´s övriga medlemmar har skadad hund och privata angelägenheter som gjort att vi inte kunnat träna ihop. Det har faktiskt varit skönt att få lata sig också, efter hård, intensiv och välplanerad träning är det skönt att unna sig dagar med bara promenader, mys och godissök.


Nåväl, tävlingsdagen bjöd på strålande väder (inte Roys bästa prestationsväder med andra ord) och jag var glad över att Linda tog sig ork att komma och tävla trots allt. Vi njöt av varandras sällskap och hade riktigt trevligt i vårt tält, saknade förstås vår rallyBettan.

Domare var Katarina Strömberg och banan var lagom svår och rolig! Roy kändes fin och lyhörd vilket han också visade på banan. Det var helt underbart att få vara hans matte och inse vilka kvalitéer han besitter trots vårt träningsuppehåll. Han lyckades slå i ena hindret = -5p. och på sista skylten är jag otydlig med mitt stannakvar-kommando vilket leder till att Roy reser sig och sen sätter om sig med min hjälp = -10p eftersom det då blir fel övning. Klantigt av mig, eftersom vi annars hade vunnit på 95p. men nu blev det istället en 6:e plats med 85p.

Min sambo skojade och sa "hur svårt är det med ett självspelande piano?" och jag kan inte annat än hålla med. Träning kräver underhåll, så om vi hade legat i så hade vi kanske varken slagit i hinder eller klantat oss på en enkel skylt i slutet, men som sagt jag har valt att lata mig och då får man fel därefter. Jag är ändå superstolt över att Roy var så fantastiskt fin och lättstyrd under banan, speciellt när temperaturen låg på nästan 30* när vi gick.   


En bra arrangerad tävling och som vanligt trevlig stämning. Efter tävling var det dags för att utbilda sig till rallylydnadsskrivare under ledning av Lottie Gerdlind. De flesta av oss var trötta efter den långa dagen, men hon höll oss vakna och det var otroligt roligt att få lära sig skriva åt domaren. Lärorikt framför allt, jag ser fram emot att få skriva i framtiden. Vem vet, kanske utbildar jag mig senare till rallylydnadsdomare...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Svärd - 25 oktober 2015 10:06

Under NoseWork-lägret för Ron Gaunt i somras valde jag och mina nyblivna vänner och tillika träningskamrater att skapa ett lag inför veckans avslutningstävling. Eftersom vi övernattade i husbil resp. husvagn blev vårat teamnamn "the campers" och vi o...

Av Caroline Svärd - 10 oktober 2015 20:49

Hur förbereder man sig? Den frågan hade jag ställt mig flera gånger. Det här var inte första gången och definitivt inte sista heller. Vänjer man sig nånsin? Nej.   Roy flyttade hem till mina föräldrar som åttaveckorsvalp. Bedårande söt och med ...

Av Caroline Svärd - 2 mars 2015 14:48

Att se möjligheter!    Livet med en fyraåring dotter är fantastiskt på många sätt. Framförallt vad det gäller att leva i nuet och se möjligheter. Hon är alltid ärlig och ser alltid lösningar på problem. Vill nog påstå att alla treåringar är sann...

Av Caroline Svärd - 19 februari 2015 14:04


Igår var det andra träffen på nosework-kursen som rullar dagid. Det är så roligt att följa ekipagens utveckling och man blir ständigt fascinerad över hundens fantastiska luktsinne. Precis som alla aktiveringar där man låter hunden arbeta med sin nos,...

Av Caroline Svärd - 16 februari 2015 15:07

Living on the edge... Bilderna tagna av Maria Törmanen   Jag träffar många ekipage i mitt yrke som hundinstruktör, de med höga mål och de helt utan mål samt de som ligger på gränsen mittemellan. Jag har funderat kring detta och tror att mitte...

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards