Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

Lyckad träningstävling!

Av Caroline Svärd - 11 februari 2010 21:58

I söndags arrangerade jag tillsammans med Lina på SittFint en träningstävling i Rallylydnad. Kvällen blev mycket lyckad, vi hade planerat det mesta in i minsta detalj och det var hela 19st startande ekipage, alla med väldigt fina resultat!

Det var riktigt roligt att få se alla duktiga ägare och dem förmedlade alla rallyns budskap; glädje och samarbete!


Vad gäller mina egna hundar så har de båda behandlats för rävskabb pga. klåda och Roy är fortfarande "kär & galen" efter alla löptikar. Han har magrat av en del och äter max ett halvt mål om dagen, stackarn. Jag som stoltserat med att han aldrig varit överdrivet påverkad av löptikar har verkligen fått bita mig i läppen. Aldrig någonsin har han betett sig så här, men men.

Idag gjorde Jenny en bana till oss, med många skyltar och små avstånd. Den var klurig men bra och vi gick den på 1.58 min nästan felfritt vilket bådar gott inför söndag. Vi ska nämligen åka 50 mil enkel resa till Skåne för att tävla Rally    Det blir som en liten minisemester då vi åker redan på lördag, jag & Roy tillsammans med Jenny & Doris ska sova över på Röstånga Gästgiveri, kul!


Håll tummar & tassar för att vi kammar hem sista godkända resultatet i nybörjarklassen så vi blir uppflyttade sen!


  

      

 
 
Sofia

Sofia

18 februari 2010 20:36

Hej! Jag har redan sagt det ,men säger det igen. Gud så proffsiga ni är! Hurra till er placering!!! Var du tvungena tt ta en "mongo" bild på mig ha ha. Kram kram från oss Sväfrtinge

http://orrethaizon.doggyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Svärd - 25 oktober 2015 10:06

Under NoseWork-lägret för Ron Gaunt i somras valde jag och mina nyblivna vänner och tillika träningskamrater att skapa ett lag inför veckans avslutningstävling. Eftersom vi övernattade i husbil resp. husvagn blev vårat teamnamn "the campers" och vi o...

Av Caroline Svärd - 10 oktober 2015 20:49

Hur förbereder man sig? Den frågan hade jag ställt mig flera gånger. Det här var inte första gången och definitivt inte sista heller. Vänjer man sig nånsin? Nej.   Roy flyttade hem till mina föräldrar som åttaveckorsvalp. Bedårande söt och med ...

Av Caroline Svärd - 2 mars 2015 14:48

Att se möjligheter!    Livet med en fyraåring dotter är fantastiskt på många sätt. Framförallt vad det gäller att leva i nuet och se möjligheter. Hon är alltid ärlig och ser alltid lösningar på problem. Vill nog påstå att alla treåringar är sann...

Av Caroline Svärd - 19 februari 2015 14:04


Igår var det andra träffen på nosework-kursen som rullar dagid. Det är så roligt att följa ekipagens utveckling och man blir ständigt fascinerad över hundens fantastiska luktsinne. Precis som alla aktiveringar där man låter hunden arbeta med sin nos,...

Av Caroline Svärd - 16 februari 2015 15:07

Living on the edge... Bilderna tagna av Maria Törmanen   Jag träffar många ekipage i mitt yrke som hundinstruktör, de med höga mål och de helt utan mål samt de som ligger på gränsen mittemellan. Jag har funderat kring detta och tror att mitte...

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards