Alla inlägg den 5 december 2010

Av Caroline Svärd - 5 december 2010 22:30

I lördags var jag för första gången på Hölö/Mörkö Brukshundklubb för att hålla en introdag i Rallylydnad. En grupp om sex personer hade samlats intresserat för att få veta vad sporten innebär. Upplägget var ganska likt mina tidigare introdagar där teori varvas med praktik och efter lunch avslutar vi dagen med att gå en bana på ett tävlingslikt sätt. Trots bitande kyla var det en fin dag med solsken noch alla ekipage kämpade tappert. Snabbtänkta förare som engagerade sig ordentligt och alla övningar gick både snabbt och smidigt! En härlig grupp att arbeta med.

Vi planerade direkt för en kurs till våren och det känns väldigt roligt, en mycket rolig dag i rallylydnadens tecken!


            


Idag träffade jag mina närmaste träningskamrater i Nyköping för att dricka glögg och träna hund efter egna önskemål. Det blev både lydnad (klass I och II), utställning, agility och vardagslydnad. Roy fick två tandvisningsövningar med Jenny resp. Vickan. Eftersom han känner Jenny väl sedan tidigare var det inga problem för henne att undersöka honom, men jag vill ändå träna på övningen så att han känner igen den och att vi snart kan avancera till okända människor som leker domare. Roy har ett gott öga för Vickan men hon var idag vinterklädd med bl.a stora handskar så då syntes det direkt att han blev mer skeptisk när hon närmade sig honom. Men han klarade det - kanonkul!

Imorgon är det kursavslutning med Emma & Frida (tävlingslydnad klass I), ska bli kul att se vad vi får göra.

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards