Alla inlägg den 8 december 2010

Av Caroline Svärd - 8 december 2010 13:01

Mina kära föräldrar bakar alltid pepparkakor enligt farfars recept, supergoda! Jag får alltid en stor bit deg att baka själv, så idag var det dags. Julmusik, glögg och tända ljus för att riktigt komma i form. När jag var liten tyckte jag att det var roligast att använda alla formar så att det blev så många figurer som möjligt, nu för tiden nöjer jag mig med ett par stycken (antingen börjar jag bli gammal eller bara bekväm..?). Självklart blir det några speciella mått också som ni ser på bilden!   

Roy tyckte degen var lika god som matte, han höll mig sällskap i köket hela tiden. Han och Orri ska självklart få varsin BC-pepparkaka med sitt namn i kristyr på, exakt som förra året.


  


Igår var det avslutning på tävlingslydnadskursen i Västberga, ett roligt tillfälle där vi gick igenom hoipp över hinder och repeterade en del övningar. Hoppet klarar Roy galant men han slarvar emellanåt med att komma in ordentligt fot vid sidan. Så jag fick lite tips från Frida hur jag ska rå bukt på det. EN ordentligt platsliggning blev det också, jag förvånades över Roys fokus på mig. Han släppte mig inte en gång med blicken! Och som störning var det flera hundar som hostade runt omkring, Roy låg fortfarande stilla med klockrent fokus, även om det syntes på öronen att han upplevde situationen jobbigare då. Trevliga kurskamrater också, så det känns tråkigt att kursen är slut. Men vi ska hålla igång träningen och ev. gå fortsättningskursen i vår. Jag har flera vänner som aktivt tränar/tävlar tävlingslydnad så nu kan jag slå mig samman med dem. Skoj!

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards