Alla inlägg den 13 december 2010

Av Caroline Svärd - 13 december 2010 07:30

Igår var jag & Roy inbjudna till Josse (ägare till lilla blandrasen Ralf och även till Allis 7mån), hon hade arrangerat en trevlig glögg- och hundträningsdag. Vi började med en korvlunch utomhus över öppen eld, sen bar det av mot skogs. En härlig promenad i skogen över stock och sten och väldigt djup snö med solen som lyste fint. Roy och jag gick sist och han fick gå lös nästan hela vägen. Känns så bra att vi tränat detta, han springer inte fram till andra hundar, utan håller sig hos mig och kommer direkt på minsta inkallning. När vi var framme så började promenaden hem, Josse hade placerat ut skyltar med olika uppgifter på t.ex "sakta fotgående", "slalom mellan dina ben", "inkallning" osv. Man fick själv bestämma nivån/svårigheten för hunden och man kunde välja att gå nära dem andra ekipagen som extra störning. Jag utmanade mig själv genom att försöka göra alla lydnadsmoment så tävlingslika som möjligt, enligt tälingslydnad och inte rally. Vi lyckades riktigt bra, det svåraste var språngmarsch. Freestylekonsterna blev som en extra krydda och vi hade riktigt kul!

Väl hemma blev det glögg med lussebullar, pepparkakor, julgodis och hembakta julkex till hundarna. En mycket trevlig dag!


Roy fick busa med Josses nya hund, Allis, en jaktlabbe innan vi for hem.

              


Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards