Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Caroline Svärd - 14 mars 2010 10:28

I onsdags startade freestylekursen "program & musik" som jag anmält mig till med Roy. Frida Binette var i England och tävlade så vid kursstarten var det endast Emma Willblad som var kursledare. Ett blandat gäng med deltagare, förutom Caroline Grauers (min väninna från Gnesta som också har BC) så var det även, en aussie, en grandis, en bullmastiff och en blandras. Det var en rolig kväll och jag insåg snabbt att kursen kommer bli intensiv, till nästa vecka ska vi ha valt en egen låt och på endast 5 tillfällen ska vi kunna genomföra ett "grundprogram" med våra hundar   

Men många konster är Roy redan medveten om så mycket handlar om att få flyt och finslipa detaljer, det kommer bli jätteroligt! Även om jag gärna hade satsat mest på rally nu inför tävlingen 10/4 i Sala, men vad sjutton det är ju upp till mig som tränare att kombinera sporterna och göra ett bra upplägg!   


Igår åkte jag till Jenny och gick en långpromenad på ca 1½h, underbart i solen!


Nu ska jag fara till Nyköping och träna rally med både Jenny och Carro Rosén, det blir banträning för Orri och fortsättningsmoment för Roy separat. Kul!

      

      

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards