Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Caroline Svärd - 28 mars 2010 17:57

Jag förstår att många längtar efter varma vindar, grönt gräs under fötterna och mat från grillen. Men att längta efter plusgrader som innebär SLASK och GRUS är för  mig obegripligt! Jag hade gärna haft minusgrader ända in i april, för just nu lever jag sida vid sida med dammsugaren. Efter varje liten promenad eller kiss-sväng på tomten så behöver hundarna sköljas, torkas och borstas samt huset städas...SUCK!


Tur att rolig hundträning förgyller slaskdagarna!

Igår for jag med Åsa Ahlbom & Co på ett seminarium i Sthlm om "hundars och vargars beteende". Föreläsaren Freddy Worm Christiansen var både rolig och förståelig trots sin danska.

Idag åkte jag på nytt till Tyresö för att valla med Roy, vi la mest kraft på fösning i lina och hämt. Jag är nöjd, även om jag önskar att tiden i hagen inte gick så fort   . Dessutom behöver vi mer träning, svårare övningar och jag måste lägga vikt på att Roy håller fokus i fösningen/drivningen så att han inte börjar springa i sina egna varv... Oriana fick vara med och hon var ordentligt sugen, ska nog låta henne få valla igen när nästa tillfälle ges.


  

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards