Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Caroline Svärd - 8 maj 2010 18:39

En lyckad dag med lyckade resultat! Bra arrangerad tävling, trevlig klubbstuga och funktionärer samt uppehållsväder. Domaren Maud Steinrud (nybörjarklass) är känd för att vara hård i sin bedömning vilket förstås gör att man känner sig extra nöjd över Orianas & Tims resultat. Dock var flera av mina vänner fundersamma över deras snåla poängprotokoll   men min erfarenhet säger mig att så länge sporten är inofficiell så blir det väldigt olika bedömning fråm domarna samt mycket tolkningar. Tråkigt men vi hoppas att sporten snart blir officiell.


Äntligen blev det en guldplats för mig och Roy (efter 4 silver och 1 brons)!

Orianas insats var också kanon, 88p. skrapade vi ihop för den "snåla Maud"     Sista bilden är på Sofia Johansson med Java som är 8 år - kul med rally tycker Java trots sin ålder! Tack till alla stöttande och mina kära föräldrar som var med!   


Resultat Oriana Nybörjarklass 50st startande:

88/100p.

Kommentar från Maud Steinrud:

"Ni är mycket trevliga att se på. Du hjälper och stödjer din hund på ett bra sätt! Jättekul att se er! "


Resultat Roy Fortsättningsklass 12st. startande:

99/100p. 1:a plats

Kommentar från Sofia Angleby:

"Jättebra! Bra utfört hela banan!"

      

    

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards