Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Caroline Svärd - 22 januari 2011 17:01

Igår kom min kusin Sofia och hennes väninna Brita från dalarna på besök, vi åt gott och hade en mycket trevlig kväll tillsammans. Britas hund Cittra är en "Cavapoo" dvs. Cavalier King Charles Spaniel blandat med Pudel. Hon är en tik på 1½ år och är social och lättsam. Roy & Cittra kom mycket bra överens och lekte/myste både inom- och utomhus, jättekul att se. Idag ägnade vi ett par timmar till träning av avståndslydnad. Efter en teoretisk genomgång inomhus där Brita fick förklara vardagssituationen och jag fick redogöra för min hundfilosofi så begav vi oss ut för att träna praktiskt!


Vädret var inte det skönaste med snålblåst, snö och kyla men vi kämpade på med gott resultat redan efter ett par övningar. Kroppsspråk, linträning, inkallninng, nej-kommando, hoppa på matte och bäraövningar hann vi med. Mycket information på kort tid som det oftast blir, men som sagt en lättsam Cittra och en engagerad matte gav bra resultat.


Jag önskar Brita all lycka inför fortsatt träning och hoppas på rapporter och utvärderingar av övningarna. Tack till Sofia som agerade fotograf!

    

    

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards