Alla inlägg den 27 november 2011

Av Caroline Svärd - 27 november 2011 13:43

Gles träning ger glesa blogginlägg! Förra veckan drabbades familjen av vinterkräksjuka, som tur var i omgångar så den som var frisk fick passa upp på den sjuka samt ta hand om My och hundarna. Enbart skogspromenader förgyllde hundarnas vardag.


I veckan som gått var det träning bokat i Enköping inomhus tillsammans med "rally-eliten" men det blev inställt samma dag . Desto mer laddad var jag därför till torsdagens träning med Caroline Rosén, men samma morgon strulade vår ena bil varav sambon skyndade till jobbet i den fungerande och jag blev hemma med den icke fungerande  . Både jag och hundarna har därför ett rallylydnads-behov som inte är tillfredställt. Roy fick dock vara demo-hund på en privatlektion i fredags gällande avancerad klass samt idag i fortsättningsklassen, då var han mycket lyhörd och taggad och utförde det jag bad om nästintill perfekt!


I tisdags åkte vi till Järna med Caroline Grauers i vanlig ordning för att valla, som mammor turas vi om att passa våra barn. Det är kul att se att den regelbundna träningen ger resultat, och även om vi båda känner oss som "rookies" i denna gren så kan vi coacha och klura tillsammans på övningar. Roy börjar svara fint på höger och vänster, bra avstånd (även i hans svåra varv) och lugnt tempo. Snart vågar jag nog valla med honom i stora hagen  igen...  Viper får fortfarande basic-övningar, lugnt och fint och för att ge honom mod och förståelse för att våga flytta dem utan hastiga rörelser. Carros Milli börjar landa mer  och det syns i både tempo och koncentration. Snart ska vi boka in en privatlektion så att vi kan få tips på fortsatta övningar.


Här är en filmsnutt på mina underbara hundar som gärna leker ihop - kallar dem för "pirayor" :



Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards