Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Caroline Svärd - 11 februari 2011 15:01

Denna vecka kunde inte ha börjat bättre, måndagen blev minst sagt en oförglömlig dag!


Roy hade tid för kastrering så jag började morgonen med att försöka få honom att förstå att han inte fick äta eftersom han måste vara fastande inför operationen. Han sneglade på Orris mat och oförstående på mig. Vi for till Veterinärboden i Åkers Styckebruk där vi blev väl omhändertagna som alltid. Så fort Morten klev in i rummet så gömde sig dock Roy direkt under stolarna, men kom ganska snart fram och fick lugnande. Morten kunde både klappa och ge sprutan under huden på huvudet utan problem (heja Roy!). Kändes förstås vemodigt att gå ifrån Roy men jag tröstade mig med att han var i goda händer.


Lunchen närmade sig och plötsligt ringer mobilen med ett 08-nummer, gissade att det var en hundkund men fick halvt en chock när det var en Karin från programmet "Huset fullt av hundar" på SVT som önskade att jag & Roy skulle medverka med Rallylydnad i ett av deras program. Jag tackade självklart ja, så i slutet på februari drar vi till Götene för en inspelning   


Strax därpå ringde Veterinärboden för att berätta att Roys operation gått bra och att vårt försäkringsbolag skulle stå för större delen av kostnaden. Tack!


Vidare samma eftermiddag blir det klartecken från både bank och säljare vilket innebar att jag skyndande hämtade sambon i Södertälje för att åka vidare till Nyköping och skriva under köpekontraktet till vår alldeles egna gård!


Signerat papper och en timme senare befann jag mig i ridhuset på Norrtuna och höll mina två fortsättningskurser i rallylydnad för fantastiska ägare och hundar. Som Musse Pigg skulle ha sagt: Oh what a day!


Oriana myser i soffan, som vanligt på rygg!  

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards