Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Caroline Svärd - 15 januari 2012 08:15

Så har äntligen Roys rallylydnadsdiplom kommit, både för nybörjarklass och fortsättningsklass. Det innebär att han nu kan titulera sig som "RLD N" samt "RLD F"    och det tredje diplomet för avancerad klass är också på väg - kul!


Idag for vi till Tyresö för att träffa trevliga Marion som har Vipers syster Vessla, vi började att träna lydnad i ridhuset tillsammans med Emma Willblad och andra ekipage ur Team Ego Dogs. Marion gav mig konkreta tips och vi fick precis den lydnadskick vi behövde, nu blir det hårdträning för Viper! Det var debut för Viper i ridhus och det var ett tag sedan vi tränade på en helt ny plats med nya hundar vilket märktes, han hade myror i brallan och ville gnälla emellanåt men när vi arbetade ihop brydde han sig inte alls om omgivningen utan koncentrerade sig på mig. Min lilla prins!

Efter lydnaden fick vi möjlighet att valla på Emmas får med henne som hjälp, vilket var jätteroligt. Viper har haft ett uppehåll i hela december så det gladde mig att se att han var lugn och lyhörd på första passet. Viper fick en paus och sedan körde vi ett kortare pass där Emma hjälpte oss lite på traven, Viper verkade tappa intresset så vi undvek mer lydnad och ökade takten istället. När fåren (och jag!) började röra på oss mer så återfick han sitt intresse och blev mer på hugget igen. Så nu ska jag se till att boka privatlektion hos Stefan på Agdala och återgå till att valla där 1ggr/vecka.

Innan vi åkte fick förstås Viper och Ves sträcka ut sina långa ben i hagen och busa tillsammans, oj vad de hade skoj!


           

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards