Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Caroline Svärd - 27 januari 2012 12:50

Tänk vad härligt det är att få känna sig barnslig och låta fantasin och barnet inom sig få spela ut? Vi kanske åker pulka med vännerna, rutschkana med barnen, rullar snögubbar, hoppar och plaskar i vattenpölar eller bakar med trolldeg? Jag tror det är viktigt att få leka, att glömma tid och rum och bara vara i stunden och nuet. Skratta, busa, njuta. Vi behöver inte skämmas för att leva ut vår barnslighet, den är nödvändig. Precis som hundarna, som oavsett ålder gärna springer efter en kastad apportbock, öppnar toa-rulls-paket eller kampar om en gammal strumpa med ägaren!


Att se hundar leka tillsammans är en härlig upplevelse. Två eller flera hundar som riktigt älskar varann och kan busa i timtal, det är vad jag kallar underhållning! Det påminner mig också om att vi måste bli bättre på att släppa fram barnet inom oss. När jag leker med mina hundar så har jag minst lika roligt (ibland roligare), senast idag lekte jag kurragömma med Viper, och jag hade så skoj att det var svårt att vara tyst på mina gömställen. Nu är det dags för nästa lek, My och jag ska krypa runt och utforska världen. Våga släpp loss!    


Viper tillsammans med bästisen Elsa

          

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards