Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Caroline Svärd - 3 januari 2013 09:30

Hej alla två- och fyrbenta vänner!


Bloggen har tyvärr varit inaktiv ett tag, hela november försvann genom influensa, bihåleinflammation och vinterkräksjuka. Det var extra tufft som gravid. Jag var borta från både lärarjobbet och som instruktör, men lyckades ordna med en ersättare för att mina kursare inte skulle bli helt utan hjälp i flera veckor. Vill därför rikta ytterligare ett stort och hjärtligt TACK till Josefin Löfveberg som hoppade in och tog hand om mina valpägare och rallylydnadsentusiaster! Ett hjärtligt TACK till Ida Palmqvist som deltog vid flera tillfällen som min kursassistent!


Nu tänker jag inte göra någon längre, detaljerad resumé av 2012, vi är ju redan på 2013 och jag gillar att blicka framåt!

* Team PRO (jag, Linda Penttilä och Elisabet Lekebjer) tränade regelbundet och målinriktat under hela 2012, det var fantastiskt när vi alla tre delade på prispallen som 1:a, 2:a, 3:a på en mästarklasstävling i maj.


* Kursutbudet var stort och med fullt deltagande både under våren och hösten.


* Fler och fler ser fördelarna i att boka privatlektioner både vad gäller privata hundproblem och tävlingsinriktade mål inom olika hundsporter.


* Jag har fått träffa och lära mig mer om, för mig, nya hundraser.


* Hundlokalen på vår gård är inredd och färdig, den har fungerat både som teorisal och träningsyta under dem flesta av mina kurser. Likaså finns en mindre inhägnad ute som är till för lek och bus hundar emellan.


* "Öppen träningen" som hade premiär i höstas blev en succé. Samtliga måndagar dök det upp mellan 2 och 10 deltagare, i snitt 5 st./tillfälle. Träningen är öppen för alla som gått kurs eller privat hos Trofasthund.


* Mitt nya arbete på Realgymnasiet i Nyköping startade i september, där jag ansvarar för tre ämnen inom hundkunskap, mycket roligt och tillfredställande.


* Tack till alla hundvänner och kollegor som ställt upp med sin tid och lokaler, Ingalill Blixt på Nyköpings BK, Pia Bejbom på Hundfolket, Mia Hansson på Bullersta Ridskola., Lillemor Strömberg på Arken Zoo.


* Roy har varit skadefri under 2012 (förutom artros som utvecklats mer i framtassarna).


* Glädjande att Åsa Ahlboms nya bok (Vardagsfostran) kom ut i december med flertalet

bilder tagna av mig. Det glädjer mig enormt att 4st. av mina egna hundar finns med i boken, däribland bortgångna Lizzroys Oriana.


* Samarbetet med Arken Zoo & Lillemor Strömberg har gett Trofasthund möjligheter att erbjuda uppskattade inomhuskurser i Nyköping.


* Och självklart, vårt SM-GULD i Rallylydnad! Tänk att vi uppnådde vårt personliga mål med en felfri runda och detta lyckades vi dessutom med på själva finaldagen. Känslan av att gå av planen efter en grym insats, spänningen i vntan på resultat och slutligen bli hyllad av publik och medtävlanden och få ställa sig överst på prispallen! Wow! Fick ett tips den dagen att jag skulle komma ihåg att njuta av mästarkänslan i ett helt år, inte bara nu några veckor. Jag har anammat det tipset och påminner mig själv om att njuta av känslan och titeln då och då.


Till er alla underbara hundägare som gör mitt arbete så fantastiskt!

Många av er har lämnat kommentarer i mail och i min gästbok samt gett mig fina presenter och hälsningar, TACK!


   


Nu undrar säkert någon om det inte fanns något negativt under 2012? Självklart, som med livet i övrigt finns det förstås även arbetssamma perioder eller saker som inträffar som man önskar man slapp undan:

* Viper har D-höfter, motivationen för godkänt vallhundsprov sjönk enormt när beskedet kom. Han är inte längre aktuell för avel så han kastrerades i december.


* Roy har utvecklat kraftigare artros i framtassarna, och fyller 10 år i mars. En rehabplan är under uppbyggnad så att inga skador ska hindra oss från att försvara SM-guldet 2013.


* Jag har inte startat Viper i LK1 som jag hade tänkt. Skäms på mig!


Avrundar inlägget med att berätta att 2013 inte kunde få en bättre start, på nyårsdagen 1/1 föddes vårt andra barn. Manfred 3210gr och 49 cm.   

Nu ser vi fram emot ett härligt 2013 fullt av energi!




Länken nedan är till min vän Marion, som i dagsläget behöver hjälp att omplacera en trevlig hund:

http://mhundlydnad.wordpress.com/ 



Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards