Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Caroline Svärd - 19 augusti 2009 13:39

Efter arbetet for jag till Gnesta BK för att träffa Caroline Rosén, en vän från gymnasietiden, som jag inte träffat på flera år. Hon skulle tävla Lydnklass 1 med sin storpudel Tim!


Vi småsnackade lite innan tävlingen mest om hennes nerver =) och förberedde henne & Tim för start! Sambon Emil var fotograf och jag protokollskrivare. Det började bra med en 10:a på tandvisning och en 8:a på platsliggningen (Tim satte sig inte upp när Carro återvände) men sedan blev det betyg kring 6-7, mkt pga dubbelkommandon och att Tim var väldigt seg. Carro hade även andra vänner som var där och stöttade, kul! Efteråt diskuterade vi dagens prestation & funderade på vad som skulle kunna bättras. Men de kom på 9:de plats av 13 tävlane och lyckades kamma hem ett 3:e pris, GRATTIS!


Nu ska vi försöka träffas lite mer så att vi kan träna hundar och prata gamla minnen. Jag har också lovat Carro att låta henne få prova på Rallylydnad, ngt jag tror skulle passa det ekipaget PERFEKT med tanke på att Tim påminner lite om Roy när det gäller vanlig lydnad dvs de blir lätt uttråkade och beter sig segt på plan... :)

Mina hundar var med på klubben och Oriana blev påmind om hennes gamla lydnadskarriär och ville gärna ut på planen medan Roy mest stretade i kopplet efter alla dofter.


Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards