Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Caroline Svärd - 26 augusti 2009 13:11

Idag skulle vi hämta husse i Stigtomta, eftersom han åkte traktor dit så var jag & Roy förstås först och fick vänta lite, men det var bara bra. Jag letade och hittade en petflaska och ett tomt glasögonfodral  i bilen som fick fungera som uppletandeföremål. Vi gick upp till skogsdungen intill byggnaden, där vi tränade ca 10 övningar. Roy var jätteduktig, koncentrerad och letade klockrent! Det var inte heller några problem att skicka ut honom efter nästa föremål utan belöning, han gav sig ut direkt utan att tveka och endast en enda gång stannade han upp och tittade på mig och bad "om hjälp", ngt han ofta gjorde förut.

Han var helnöjd med sin kampstock som belöning, och han visste att den endast kom fram när alla föremål var hämtade, kul!


På kvällen fick han träffa Betty igen som (tack och lov) slutat löpa. De busade runt på tomten lite sen fick Roy komma in för att äta middag, han åt full portion! Innan vi skulle sova kom Josse & lille Ralph (artistnamn, annars Ralf) & hälsade på en snabbis, Roy & Ralf lekte och busade i hallen. Roy är så snäll och har tålamod, ligger kvar om man ber honom lägga sig. Även om både han & Ralf nästan ser lite kära ut...Hm...

Imorrn åker båda mina vovvar till dalarna för lite semester med föräldrarna eftersom vi ska på bröllop!

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards