Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Caroline Svärd - 23 augusti 2009 15:17

Helgen blev lugn, härlig fredag med vanligt mys!

Roy verkar dock mer påverkad av Bettys löp än grannhunden Britneys, när Britney löpte så åt han fortfarande fulla portioner och ylade ingenting alls. Men nu när Betty en vecka senare kommit in i höglöp så ylar Roy om man lämnar honom eller om han suttit för länge i linan på tomten (ca 10min...) han totalvägrar dessutom att äta och nämner du tyst namnet "Betty" blir han som tokig och letar & letar...


Tanken var att vi skulle ha åkt till Norrköping till min vän Sofia och haft tjejkväll men då planerna ändrades och platsen byttes till en icke-hundvänlig-plats så fick jag avstå... Päronen är ju fortfarande i gips (och nu även min bror som ramlade i jobbet! Han har fått foten gipsad) så hundvakt var inte lätt att hitta.

Nåväl, vi blev bjudna till en spontan kräftskiva istället vilket var jättekul!


På söndagen blev det som vanligt pyssel hemma, det verkar aldrig ta slut på kartonger & det är svårt att städa när man renoverar badrum, byter värmesystem samt renoverar på samma gång...

Lite klickerträning hann vi dock med. Oriana fick repetition i target, hon behöver som sagt mycket repetiton, tillslut kom tydliga tassrörelser och en och annan munrörelse över föremålet, kul!

Roy blev inklickad på en napp, ett kul trix tyckte jag! Efter ca 10min var det klart! =) Tacksamt med mat- och leksaksglada hundar, inlärningen går förvånansvärt snabbt!

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards