Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Josse & Ted på besök

Av Caroline Svärd - 4 mars 2010 21:13

Efter jobbet kom Josse & Ted och hälsade på oss, de hade förstås med sig Ralf (som nu är friskförklarat efter påhoppet - skönt) och även Mindi! Mindi är ett riktigt gulligt trasselsudd, en charmig portugisflicka (portugisisk vattenhund) på 9mån. Roy blev förstås jätteglad över favoritkompisen Ralf, och ännu lyckligare när han fick dambesök, han lyckades dock inte riktigt charma in sig hos Mindi...   


Imorgon är det RALLYTÄVLING!

Debut för mig och Roy i klass II (fortsättningsklassen). Vi har kämpat med alla nya skyltar och har faktiskt fått till ett "stå" och jag kan gå ett helt varv runt honom *stolt*. Men självklart sitter inte allt till 100% med denna korta varsel, men när det är så ont om rallytävlingar i våra trakter så kan man inte missa ett tillfälle till tävling!

Jag måste vara lite halvtokig, som dessutom igårkväll efteranmälde Oriana till nybörjarklassen. Min älskade tik som fyller 12 år i sommar fick prova på rally med husse en gång i höstas, sen igår fick jag ett infall att köra igenom nybörjarklassens skyltar med henne. Gissa om hon gjorde mig förvånad! Och gav mig dåligt samvete. Jag har verkligen underskattat hennes gnista och förmåga    så därför tänkte jag att vi ska kämpa igenom oss rallyns första klass. Hon har fått ännu sämre hörsel så det gäller att jag överdriver mitt kroppsspråk och är tydlig. Hennes gamlal "fot" sitter i benmärgen och hon är faktiskt otroligt följsam. Mitt mål med Oriana imorrn (med endast två dagars träning!) är att vi enbar ska ha ROLIGT TILLSAMMANS! Jag hoppas kunna ge henne en påminnelse om våra gamla tävlingstider, och tror att hon kan förvåna mig imorrn, min lilla krutgumma!

Håll tummar & tassar!


                



 
 
Ingen bild

Josse

4 mars 2010 21:48

Ja det var roligt att hälsa på er lite spontant, händer inte allt för ofta. Håller allt vi kan för er imorn, tror det kommer gå jättebra, om inte annat så blir det nog väldigt roligt. Skulle vara kul att få se Orrie in action igen! Säg åt husse å vara flitig me kameran =)

 
Sofia

Sofia

5 mars 2010 19:18

Tjenare! Kul att se Mindy på bild och jag håller tummarna för er just nu då ni tävlar!!!!!! Kram kram

http://orrethaizon.doggyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Svärd - 25 oktober 2015 10:06

Under NoseWork-lägret för Ron Gaunt i somras valde jag och mina nyblivna vänner och tillika träningskamrater att skapa ett lag inför veckans avslutningstävling. Eftersom vi övernattade i husbil resp. husvagn blev vårat teamnamn "the campers" och vi o...

Av Caroline Svärd - 10 oktober 2015 20:49

Hur förbereder man sig? Den frågan hade jag ställt mig flera gånger. Det här var inte första gången och definitivt inte sista heller. Vänjer man sig nånsin? Nej.   Roy flyttade hem till mina föräldrar som åttaveckorsvalp. Bedårande söt och med ...

Av Caroline Svärd - 2 mars 2015 14:48

Att se möjligheter!    Livet med en fyraåring dotter är fantastiskt på många sätt. Framförallt vad det gäller att leva i nuet och se möjligheter. Hon är alltid ärlig och ser alltid lösningar på problem. Vill nog påstå att alla treåringar är sann...

Av Caroline Svärd - 19 februari 2015 14:04


Igår var det andra träffen på nosework-kursen som rullar dagid. Det är så roligt att följa ekipagens utveckling och man blir ständigt fascinerad över hundens fantastiska luktsinne. Precis som alla aktiveringar där man låter hunden arbeta med sin nos,...

Av Caroline Svärd - 16 februari 2015 15:07

Living on the edge... Bilderna tagna av Maria Törmanen   Jag träffar många ekipage i mitt yrke som hundinstruktör, de med höga mål och de helt utan mål samt de som ligger på gränsen mittemellan. Jag har funderat kring detta och tror att mitte...

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards