Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Lyckade resultat på gårdagens tävling!

Av Caroline Svärd - 6 mars 2010 10:47

Igårkväll for jag & Jenny tillsammans med hundarna till Tullinge för att tävla rallylydnad inomhus. Det var premiär för Jenny & Doris att tävla på riktigt i nybörjarklassen, likaså för mig och Oriana (jag efteranmälde henne en dag innan tävlingen). Dessutom är jag och Roy uppflyttade vilket innebar att han och jag skulle debutera i nästa klass, fortsättningsklassen. Det var länge sen jag var så här nervös, men på nåt sätt lyckades jag hålla nerverna i styr på banan så både Oriana & Roy lyckades jättebra, jag är jättestolt över dem!

Doris däremot, lyckades få alldeles för mycket avdrag pga "nos i backen". Hon förvånade mig enormt, jag såg henne stråla på alla våra träningar innan tävlingen och jag var övertygad om att hon inte skulle nosa när vi var inomhus, hon var dessutom heltaggad innan Jenny gick in på banan. Men tji fick vi, när Doris ville annat än att koncentrera sig. Jenny blev förstås besviken men känner sin hund väl, när jag lovordade henne innan start så sa hon "ja men man vet aldrig med Doris, henne kan man inte lita på". Tråkigt att hon hade rätt, men Jenny gjorde en grym insats som förare! Lite tröstande är det att nästan alla tävlande förvånades över hur mycket deras hundar luktade inne på banan, och när t.o.m Roy luktade och hade nosen i backen flera ggr (trots mina nödkommandon som han alltid lystrar till) så förstod vi att det var mycket lukt.


Resultat Doris Nybörjarklass:

50 / 100p = ej godkänd

Tid: 2.38 min

Avdrag -1p: vid varje snus (luktar på kon, marken mm)

Avdrag -3p: vid omtag, bristande samarbete

Avdrag -10p : felaktigt genomförd övning

Kommentar från domaren:

"Bitvis väldigt bra. Ge inte upp, håll humöret uppe. Lycka till!"

 

Resultat Oriana Nybörjarklass:

83 / 100p = godkänd

Tid: 2.52 min

Avdrag -1p:  snus, sned sitt, position

Avdrag -3p: omtag av övning (2ggr)

Kommentar från domaren:

"Duktig och tydlig matte. Väldigt bra."

 

Resultat Roy Fortsättningsklass:

87 / 100p = godkänd

Tid: 2.39 min

Avdrag -1p: snus, sen, lågt tempo, bristande samarbete

Avdrag -3p: omtag av övning

Kommentar från domaren:

"Snyggt samarbete. Bra flyt."

 

Videoklipp kommer senare, så fort YouTube vill fungera...

 

 

Film på Oriana

http://www.youtube.com/watch?v=Cy5v-2tGmaY


Film på Roy

http://www.youtube.com/watch?v=msGxiEtHm2I   

 
 
Sofia

Sofia

6 mars 2010 19:13

Grattis fröken löken! Önskar Sofia och hundarna

http://orrethaizon.doggyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Svärd - 25 oktober 2015 10:06

Under NoseWork-lägret för Ron Gaunt i somras valde jag och mina nyblivna vänner och tillika träningskamrater att skapa ett lag inför veckans avslutningstävling. Eftersom vi övernattade i husbil resp. husvagn blev vårat teamnamn "the campers" och vi o...

Av Caroline Svärd - 10 oktober 2015 20:49

Hur förbereder man sig? Den frågan hade jag ställt mig flera gånger. Det här var inte första gången och definitivt inte sista heller. Vänjer man sig nånsin? Nej.   Roy flyttade hem till mina föräldrar som åttaveckorsvalp. Bedårande söt och med ...

Av Caroline Svärd - 2 mars 2015 14:48

Att se möjligheter!    Livet med en fyraåring dotter är fantastiskt på många sätt. Framförallt vad det gäller att leva i nuet och se möjligheter. Hon är alltid ärlig och ser alltid lösningar på problem. Vill nog påstå att alla treåringar är sann...

Av Caroline Svärd - 19 februari 2015 14:04


Igår var det andra träffen på nosework-kursen som rullar dagid. Det är så roligt att följa ekipagens utveckling och man blir ständigt fascinerad över hundens fantastiska luktsinne. Precis som alla aktiveringar där man låter hunden arbeta med sin nos,...

Av Caroline Svärd - 16 februari 2015 15:07

Living on the edge... Bilderna tagna av Maria Törmanen   Jag träffar många ekipage i mitt yrke som hundinstruktör, de med höga mål och de helt utan mål samt de som ligger på gränsen mittemellan. Jag har funderat kring detta och tror att mitte...

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards