Alla inlägg den 1 november 2010

Av Caroline Svärd - 1 november 2010 08:03

Tanken var att jag skulle arbeta hela helgen, men i början på veckan tvingades jag ställa in prova-på-dagen i rallylydnad på Hundfolket pga för få anmälda. Vid lunchtid i fredags hade jag ett mail i inkorgen från Oxelösunds BK där dem meddelade att vår planerade tvådagarskurs med start 31/10 blev inställd pga sena avhopp och därmed också för få anmälda.

Det är så otroligt tråkigt att behöva ställa in tänkta datum och kurser, att göra deltagare besvikna är lika jobbigt varje gång. Man vill vara tillmötesgående och inte behöva kräva bindande anmälan eller förskottsbetalning men min erfarenhet säger mig att jag måste införa ett sådant system. Det blir aktuellt fr.o.m 2011, just för att deltagare inte ska kunna hoppa av i sista sekund och därmed förstöra för mig, dem andra deltagarna och den ev. klubben.


Roy fick en weekend i dalarna med mina föräldrar så kvar hos oss var Oriana (Orri). Lördagen fick hon tillbringa hos min kära Caroline Grauers då vi var bortbjudna på evenemang på Taxinge slott, Caroline meddelade att det hade gått alldeles utmärkt. Skönt med vänner som känner ens hundar och ställer upp som hundvakt. Oriana har fått mysa en hel del med oss, lite klickerträning, godisgömmor, promenader och borstning. Hon är pigg och hänger gärna på vad vi än väljer att göra, men det märks att hon är till åren och inte helt kry. Hon är beroende av sitt Cortison (annars hostar hon massor) och hon är stel och har svårt att hålla balansen på hala underlag.


Ibland försöker jag bemöta det fakta att hennes tid snart är över här bland oss, men jag slår hellre bort tanken och njuter av nuet när jag har henne vid min sida. Det går inte att förebereda sig på hennes bortgång, så jag försöker istället ha roligt och umgås med henne så mycket jag kan. Hennes hälsa gårabsolut först, så länge Orri är Orri så får hon äta medicin och fortsätta förgylla vår vardag med sin underbara personlighet.


Bilderna visar hennes "favorit-pose", denna gång dessutom bredvid den mjuka Bia-bädden, hon verkar självmant välja svalare ytor på senare dar. Att snutta på filten är också ngt hon alltid har gjort, även under hennes första fem levnadsår hos uppfödaren. Det har blivit glesare mellan tillfällena men igårkväll var det dags, hon höll på ca 20min tills matte (jag) störde henne genom att fotografera.


Fånga dagen med era fyrbenta - idag!

 

  

  

  

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards