Alla inlägg den 4 november 2010

Av Caroline Svärd - 4 november 2010 21:08

Under veckan har det blivit en hel del rallyträning på mina lunchraster, perfekt med korta intensiva pass. Roy har fått mycket repetition av fot på höger sida samt backa och spin (snurra vänstervarv). Jag har också tränat honom i att verkligen LYSSNA, emellanåt är han för ivrig och lyssnar inte på mina kommandon utan chansar med fel resultat som följd. Han inser dock snabbt att det inte ger ngn utdelning och så fort han skärper sig så sållar han mina kommandon rätt! Det är kul att utmana hunden när man kommit långt i sin träning, och hitta olika avancerade störningar som man kan dra nytta av för att vidareutveckla sig. Nästa steg med Roy är att lägga upp en ny plan för vårt vanliga fotgående på vänster, som tyvärr tappat sin glans, säkert pga att jag lagt allt för stor vikt vid andra moment. Vi måste hitta tillbaka till vårt mål; fotgåendet på vår andra tävling som gick i Halmstad - filmen hittar ni här:

http://www.youtube.com/watch?v=qAQbYllP040


Oriana är riktigt taggad och vårt fotgående har blivit bättre, med rätt handteknik får hon väldigt fina (och RAKA) front/sitt framför. Vi har också tränat in en snurr som snart kan tecknas som inlärd, lite finlir kvar. Jag hoppas finna ngn tävling i närheten under vintern så att jag kan få starta henne i nästa klass, fortsättningsklassen.


För övrigt så skall husse snart byta jobb, som han brukar under vinterhalvåret, till kranförare. Roy fick självklart pröva husses arbetsutrustning   


  

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards