Alla inlägg den 25 november 2010

Av Caroline Svärd - 25 november 2010 22:30

Jag kanske är en av få men jag älskar vintern, snön är hjärtligt välkommen till mig! Orörd vacker snö i naturen, plogade vägar, några minusgrader så att vantarna och mössan kommer väl till pass och den varma chokladen smakar ännu godare. Som bonus håller hundarna sig rena och man slipper städa grushögar varannan dag och spola grå/bruna magar som sprungit i gyttja.


Jag och Roy tränar korta intensiva stunder flera ggr/dag. Vi varvar fotgående, läggande under gång, apportering och nu även ställande samt detaljträning av att få sättandet snabbt (upp från ligg). Ikväll fick Roy dessutom "hjälpa" husse att skotta - vilken lycka! Roy älskar vintern enormt och vägrar gå in om man ber honom, på lunchrasterna bryr han sig inte om att kissa utan i första hand att slänga sig ned i snön   

Imorrn åker vi upp till stugan i dalarna, det är dags för årets julbak. Vi ska baka tunnbröd, "släppor" och hårdbröd i den gammeldagsa bakugnen, mums!


          

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards