Alla inlägg den 30 november 2010

Av Caroline Svärd - 30 november 2010 22:41

Ikväll var det dags för tävlingslydnad (klass 1) i Västberga igen, på schemat stod inkallning och tandvisning. Jag fick många matnyttiga tips vad gäller inkallningen, ett helt annat sätt än jag tidigare tränat på vilket resulterade i ett högre och bättre tempo direkt från Roys sida. Emma fick dock påminna mig flera ggr om att behålla min "tävlingslika pose" som jag gärna glömde bort. Men visst går det att lära gamla ägare att sitta    så jag fixade det tillslut.


Sen var det dags för tandvisning och till min stora glädje valde Frida att visa övningen med mig & Roy, vad man bör tänka på vid inlärning av en rädd hund. Och tänka sig, efter 8 repetitioner totalt accepterade Roy att Frida "burdust" böjde sig över och kikade på tänderna = LYCKA! ! !   

Självklart kommer det krävas fortsatt träning och med många olika personer men det kändes så härligt att få se Roy lyckas så snabbt. Vilken kanonövning!


Mer om Frida, Emma & deras kurser finner ni på www.stardogs.se

Dålig bild med tanke på att jag kapade Emmas huvud...

  

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards