Alla inlägg den 12 september 2010

Av Caroline Svärd - 12 september 2010 17:59

Idag startade jag och Roy vår andra tävling i den nästhögsta klassen i rallylydnad, avancerad klass. Banan var riktigt klurig med ett byte till "höger fot" redan vid första skylten och som höll i sig fem moment till. Därefter fördes hunden i vanlig "vänster fot" resterande bana, många skyltar från den avancerade klassen vilket gjorde banan väldigt rolig - det är kul med utmaningar!

Förutom en nosning (-1p) och en position (-1p) så är dem övriga avdragen, 7p, helt pga mig. Bristande samarbete på två ställen, förarfel efter hopphindret (klantigt att jag stannade till och väntade in Roy!) samt ett avdrag för att vi utförde momentet för långt från skylten.

Dagens honnörsruta var bestämt till sitt framför, vilket jag minst önskade. Men eftersom man utför honnören efter banan så var Roy relativt nöjd men inte så pass trött att han ville lägga sig. Han satt totalt still och rörde inte en fena, förutom att titta lite på ekipaget på banan. Synd att hans matte i all iver satte honom snett så att även det innebar -1p, annars hade vi fått full pott på honnören.

Summan av kardemumman, vår insats gav oss 91p och vi kom etta!   

Domarens kommentar är vi extra stolta över:

"Klockren kontakt, urbra högerhandling. Lycka till!"

 

På tävlingen startade även tre av mina duktiga elever, Sanna & Chester kammade hem 3:e platsen med 93p i nybörjarklassen STORT GRATTIS!

Pia & Emil samt Lena & Emma klarade godkänt med god mariginal i samma klass (86p resp 82p om jag minns rätt?) KANONBRA! Jag är så stolt över er alla!


    

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards