Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Nytt år & nya mål!

Av Caroline Svärd - 3 januari 2011 22:48

Så var 2010 lagt till handlingarna och vi kan se fram emot ett nytt härligt år!

Många med mig får en energikick av årsskiftet och man blir fylld av nya idéer, tankar och visioner. Man sätter upp privata mål och förstås en hel del hundträningsmål, och det är svårt att sitta still när man vill komma igång med all träning och genomföra det väntande upplägget.

Jag har valt en lista för egna privata mål inom familj, hälsa, boende mm och förstås två långa listor för resp. hund. Lättförstådda huvudmål som färdiga freestylekonster, uppflyttningar, debuter och tävlingsresultat. Men även många delmål där jag har valt att utveckla planeringen inom varje huvudmål och lägga in ett tydligare tidsperspektiv. Så kul och spännande! Tror att det är viktigt att ha mål och försöka följa dem, men självklart ska dem vara realistiska och anpassade efter ens övriga liv så att man snarare blir sporrad av sina nyårslöften istället för dämpad och ångestfylld. Ens löften och mål är personliga och inget man behöver skylta med om man inte vill, dock kan man inspirera andra och dessutom få bra  stöd av familj och träningskamrater som ofta på ett eller annat sätt ändå blir involverade. Om du inte funderat över 2011 års mål/löften än, så gör det nu!   


Bifogar ett par bilder på Oriana när hon sysselsätter sig med våra aktiveringsleksaker. Hon mår tack och lov väldigt bra igen, och vår motion och dietfoder ger bra resultat. Härligt att se henne så rörlig och pigg igen.

Länken visar ett av Orris senaste klickerövningar, att pussa matte!   


Ikväll kikade Lina från Sittfint.se förbi med sina fina hundar Adde & Elda. Vi hade mycket trevligt och utbytte erfarenheter och tips inför kommande kurser. Vovvarna blev glada då hon dessutom hade med sig en stor påse med hundkex!


          

 
 
Carolin och Malte

Carolin och Malte

4 januari 2011 09:37

Hej

Rolig läsning! Här kanske jag kan hitta en del tips och inspiration till att få disciplin på min Leonberger :-)

God fortsättning på det nya året!

http://maltesdagar.bloggplatsen.se

Caroline Svärd

4 januari 2011 13:29

Hej! Vad kul att du hittat till min blogg, välkommen! Jag försöker dela med mig av tankar, idéer och erfarenheter för att inspirera likasinnade, hoppas du finner läsningen intressant.
Mer info om kurser o dyl. hittar du på www.trofasthund.se

God fortsättning!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Svärd - 25 oktober 2015 10:06

Under NoseWork-lägret för Ron Gaunt i somras valde jag och mina nyblivna vänner och tillika träningskamrater att skapa ett lag inför veckans avslutningstävling. Eftersom vi övernattade i husbil resp. husvagn blev vårat teamnamn "the campers" och vi o...

Av Caroline Svärd - 10 oktober 2015 20:49

Hur förbereder man sig? Den frågan hade jag ställt mig flera gånger. Det här var inte första gången och definitivt inte sista heller. Vänjer man sig nånsin? Nej.   Roy flyttade hem till mina föräldrar som åttaveckorsvalp. Bedårande söt och med ...

Av Caroline Svärd - 2 mars 2015 14:48

Att se möjligheter!    Livet med en fyraåring dotter är fantastiskt på många sätt. Framförallt vad det gäller att leva i nuet och se möjligheter. Hon är alltid ärlig och ser alltid lösningar på problem. Vill nog påstå att alla treåringar är sann...

Av Caroline Svärd - 19 februari 2015 14:04


Igår var det andra träffen på nosework-kursen som rullar dagid. Det är så roligt att följa ekipagens utveckling och man blir ständigt fascinerad över hundens fantastiska luktsinne. Precis som alla aktiveringar där man låter hunden arbeta med sin nos,...

Av Caroline Svärd - 16 februari 2015 15:07

Living on the edge... Bilderna tagna av Maria Törmanen   Jag träffar många ekipage i mitt yrke som hundinstruktör, de med höga mål och de helt utan mål samt de som ligger på gränsen mittemellan. Jag har funderat kring detta och tror att mitte...

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards