Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Caroline Svärd - 4 oktober 2011 09:35

Med tanke på vår andra start i avancerad klass den 30/10 försöker jag prioritera rallylydnadsträningen med Roy. Dagar med ont om tid ägnas till att finslipa enskilda moment/skyltar, som t.ex "tre steg bakåt" vilket nu fungerar väldigt fint från vänster sida, från höger har vi en del kvar att arbeta med. När jag har privatlektioner/kurser passar jag även på att gå hela banor med Roy, även om det bara är nybörjarbanor. Filmklippet nedan är i Nyköping när jag tränade tillsammans med Caroline Rosén, jag testade att gå nästan hela banan med höger handling. Mycket nöjd med Roys insats, även om störningen vid sista skylten fick honom okoncentrerad. Igår var Linda Penttilä här och vi byggde upp en väldigt klurig bana med nästan enbart avancerade moment. Det kändes toppenbra med en riktig "genomkörare".


I helgen startade min Livscoachutbildning som sträcker sig fram till maj 2012, vi träffades på Jarlåsa utanför Uppsala. En kursgård som ligger fantastiskt vackert precis vid vattnet. Det var en givande helg som verkligen gav mersmak!


Måste dela med mig av två härliga (men dåliga) bilder av Viper och Roy som nu är riktiga polare. Roy uppskattar sin nya vän och dem leker dagligen tillsammans!



   




Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards