Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Caroline Svärd - 17 oktober 2011 09:37

Nu har jag startat vår pilatesträning så att hundarna bygger upp/underhåller en bra balans och kroppsmedvetenhet. Roy är van att balansera på en "IKEA-spindel" dock gör han det lite enkelt för sig och hoppar gärna upp och sätter sig, istället för att stå, då det är lättare att hålla balansen sittandes. På pilatesabollen har jag därför varit noggrannare och gått långsammare fram, ni ser på klipp 2 att han endast belönas för att röra ena baktassen mot bollen.   


Viper har testat "IKEA-spindeln" vid ett par tillfällen och kommit så långt att han går upp med framtassarna och balanserar. Med nytt föremål (pilatesboll) så var detta mitt mål också. Men husse fick rätt, han tippade på att Viper skulle hoppa upp snabbare en Roy! Redan andra passet (klipp 2) får han för sig att skutta direkt upp, innan vi ens startat filmkameran. Jag var förstås nyfiken på om det bara var tur, så ytterligare ett pass blev det för att undersöka detta (klipp 3). Men mycket riktigt, i slutet så hoppar han upp på pilatesbollen igen - duktiga och roliga hund!   


Ni hittar alla klippen på youtube om ni söker på Lizzroys Roy alt. Lizzroys Viper!



Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards