Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009

Ralf på besök

Av Caroline Svärd - 13 augusti 2009 07:31

Igår kom Josse & Ralf till oss för att mumsa våfflor och se hur vi bor! Med sig hade dem en jättefin korg fylld med choklad, ost, vin, kex, nötter och hundgodis till Orri & Roy (Tusen tack!). Roy & Ralf har lekt bra ihop ända sedan Ralf var liten valp, Roy är tålmodig och brukar lägga sig ned så att han hamnar lite mer i Ralfs nivå. Men när han tycker Ralf blir för ettrig brukar han söka stöd hos Josse eller mig genom att komma intill och trycka sig emot, han vågar inte riktigt säga åt Ralf som då gärna fortsätter springa runt honom och dra i hans skägg =)

Vi tog en tur till stallet där vi också träffade svärföräldrarnas hund, Betty. Roy och jag körde lite skottkärra (ngt som mamma lärde honom när han var liten och han älskar det!) och Ralf åt mest hästskit medan Josse spanade in alla tottosar som stod inne.


Eftersom Orri inte går så bra ihop med andra hundar och gärna ger ett tjuvnyp till dem som är "på" henne, så fick hon inte träffa Ralf utan vara inne med husse. Och där låg hon i sin bädd och snuttade på sin filt, som hon brukar göra, minst ett par tre ggr i veckan. Vi tror att det har att göra med hennes uppväxt, hon blev uppnappad & har inte heller några syskon. Söt är hon!


Avslutar med ett par bilder från gryningen denna morgon, vackert!

 
 
Ingen bild

Carro, Happi & Milli

13 augusti 2009 17:46

Milli snuttar också på filtar då och då! Intressant beteende! Undrar varför de gör så. Milli är ju uppväxt med 5 syskon...

 
Niniz

Niniz

16 augusti 2009 16:54

Halloj!
Låter som en jättetrevlig dag med våfflor och en korg fylld med gottigheter :)

Bobby gör precis som Orri med snuttandet, varje kväll efter sista rundan. Men jag har fått en annan förklaring på varför hundar kan snutta.
Han föddes i en kull med 8 syskon.
Om tiken har mkt mjölk, och valparna inte direkt behöver snutta för den. Så har de inte fått det behovet tillgodo fyllt. Därför fortsätter de snutta även i hög ålder.
Jag vet ju inte om det stämmer...men uppfödaren svarade att tiken (Bobbys mamma) hade väldigt mkt mjölk, när jag frågade (klart jag frågade, blev nyfiken på denna tes *ler*)

*vink*

http://niniz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Svärd - 25 oktober 2015 10:06

Under NoseWork-lägret för Ron Gaunt i somras valde jag och mina nyblivna vänner och tillika träningskamrater att skapa ett lag inför veckans avslutningstävling. Eftersom vi övernattade i husbil resp. husvagn blev vårat teamnamn "the campers" och vi o...

Av Caroline Svärd - 10 oktober 2015 20:49

Hur förbereder man sig? Den frågan hade jag ställt mig flera gånger. Det här var inte första gången och definitivt inte sista heller. Vänjer man sig nånsin? Nej.   Roy flyttade hem till mina föräldrar som åttaveckorsvalp. Bedårande söt och med ...

Av Caroline Svärd - 2 mars 2015 14:48

Att se möjligheter!    Livet med en fyraåring dotter är fantastiskt på många sätt. Framförallt vad det gäller att leva i nuet och se möjligheter. Hon är alltid ärlig och ser alltid lösningar på problem. Vill nog påstå att alla treåringar är sann...

Av Caroline Svärd - 19 februari 2015 14:04


Igår var det andra träffen på nosework-kursen som rullar dagid. Det är så roligt att följa ekipagens utveckling och man blir ständigt fascinerad över hundens fantastiska luktsinne. Precis som alla aktiveringar där man låter hunden arbeta med sin nos,...

Av Caroline Svärd - 16 februari 2015 15:07

Living on the edge... Bilderna tagna av Maria Törmanen   Jag träffar många ekipage i mitt yrke som hundinstruktör, de med höga mål och de helt utan mål samt de som ligger på gränsen mittemellan. Jag har funderat kring detta och tror att mitte...

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards