Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Väderkontraster

Av Caroline Svärd - 9 november 2010 13:43

Nyligen hade vi en konferens förlagd på Mallorca, vi tillbringade fyra härliga dagar i Spaniens fortfarande varma land. God mat och dryck och trevliga människor inom samma bransch. Det var en lyx att få packa väskan med sommarkläder! Hemma i Sverige rådde det dock andra, typiska för landet, väderförhållanden. När min sambo meddelade att första snön hade kommit trodde jag först att han skojade, men fick sedan ett MMS som bekräftade hans ord. Jag älskar dock vårt land och alla fyra årstider som jag anser är bra fördelade över året. Vill man bo varmare resp. kallare har vi stora valmöjligheter inom Svea rike, för att inte tala om möjligheterna om man kan tänka sig byta land. Att klaga på vädret har jag aldrig förstått vitsen med, eftersom det inte är något som vi kan påverka så ser jag ingen mening med att gnälla. Kläder efter väder, bostadsplats (hus, lägenhet, city, landet) efter eget behov, bilval efter din körförmåga och pendlingsavstånd, arbete efter dina intressen och ditt anpassningsbehov osv.

Visst får vi alla beklaga oss, vilket jag själv kan göra just när årstiderna inte håller måttet, t.ex när det är plusgrader och lera mitt i vintern. Men jag tycker det är tråkigt när det är den första (och ibland enda!) som folk bubblar om. Jag kanske är ensam men jag hoppas på en rejäl vinter i år igen!


För övrigt så har vi hunnit med en härlig auktion i dalarna som resulterade i fina fynd till hemmet. Även en god söndagsmiddag hos mina föräldrar där mamma bjöd på en fantastiskt god (och snygg) cheescake med lingon.


På hundfronten planeras det en glögg- och hundträningskväll för mina kamrater. Och så fick jag ett plötsligt infall som resulterade i att jag och Roy fick sista platsen på en Lydnadsklass 1-kurs i Hägersten för Frida Binette & Emma Willblad www.stardogs.se . Den startar ikväll och det ska bli SÅ SKOJ att få gå kurs! Kanske kommer jag över "tandvisnings-tröskeln" med Roy och vågar debutera med honom på lydnadsplanen nästa år. Vi har goda förkunskaper inför kursen så jag ser fram emot att få ta del av Stardogs "tänk" kring lydnad, få bli rejält insatt i dem nya reglerna samt få inspiration till vidare träning och tips som jag även kan nyttja i rallylydnaden. Roy kommer känna sig som en senior med sina dryga 7 år, med tanke på att dem övriga hundarna max är 2 år!


      

                     

 
 
Carro

Carro

13 november 2010 19:45

Vad kul att du ger dig in på lydnadsbiten (tycker en lydnadsnörd..). =) Ska bli spännande att få höra om Stardogs tänk! Åh vad jag blev sugen på att kurs igen.. Ska boka in lite privatlektioner efter jul.. så jag borde ta tag i mitt egna tränande..nu..

http://www.123minsida.se/happiochmilli

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Svärd - 25 oktober 2015 10:06

Under NoseWork-lägret för Ron Gaunt i somras valde jag och mina nyblivna vänner och tillika träningskamrater att skapa ett lag inför veckans avslutningstävling. Eftersom vi övernattade i husbil resp. husvagn blev vårat teamnamn "the campers" och vi o...

Av Caroline Svärd - 10 oktober 2015 20:49

Hur förbereder man sig? Den frågan hade jag ställt mig flera gånger. Det här var inte första gången och definitivt inte sista heller. Vänjer man sig nånsin? Nej.   Roy flyttade hem till mina föräldrar som åttaveckorsvalp. Bedårande söt och med ...

Av Caroline Svärd - 2 mars 2015 14:48

Att se möjligheter!    Livet med en fyraåring dotter är fantastiskt på många sätt. Framförallt vad det gäller att leva i nuet och se möjligheter. Hon är alltid ärlig och ser alltid lösningar på problem. Vill nog påstå att alla treåringar är sann...

Av Caroline Svärd - 19 februari 2015 14:04


Igår var det andra träffen på nosework-kursen som rullar dagid. Det är så roligt att följa ekipagens utveckling och man blir ständigt fascinerad över hundens fantastiska luktsinne. Precis som alla aktiveringar där man låter hunden arbeta med sin nos,...

Av Caroline Svärd - 16 februari 2015 15:07

Living on the edge... Bilderna tagna av Maria Törmanen   Jag träffar många ekipage i mitt yrke som hundinstruktör, de med höga mål och de helt utan mål samt de som ligger på gränsen mittemellan. Jag har funderat kring detta och tror att mitte...

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards