Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Caroline Svärd - 15 maj 2011 18:44

Vilken härlig tid att få barn och valp på! Vi har haft ett par underbara veckor här hemma på vår nya gård, mellan amningar och valpbus så har vi hunnit med en hel del fix med trädgård och utrymmen. My är en snäll liten (prin-)sessa som sover tryggt och fint mellan målen så jag kan vara aktiv med diverse sysslor eller enbart hundar. Viper har funnit sig till rätta väldigt fort och nu börjar även Roy tycka att det faktiskt är  skoj med en fyrbent till i familjen. Träningen består mest av "basic" för eb valp, såsom mycket social träning (med tanke på alla gäster som vill träffa My), rumsrenhet, kloklippning/vård, lite ensamhet och förstås kel med oss. Men visst tränar vi redan lite sitt vid utfodring och han börjar sakta förstå vad klickern betyder  

Roy brukar få egen tid med mig på kvällskvisten, då tar vi en tur på tomten vilket resulterar i några rallyövningar (han är taggad till tusen och går som en klocka!) samt utfodring av kaninerna i uthuset där han gladeligen "eye:ar" genom grinden.

Oriana accepterar Viper men har tydligt visat att hon vill vara ifred. Hon går för tillfället under ny utredning hos Veterinärboden pga återkommande urinproblem. Det syns tydligare att hon är påverkad i höfterna/bakbenen och det gör ont i mig varje gång jag inser att hon snart måste byta planhalva. Vissa dagar mår hon bra, och andra dagar sämre.  


Imorgon börjar Ludwig att arbeta igen så då blir det fullt upp för mig med My och hundar på egen hand men det ska nog gå vägen!


    

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards