Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Caroline Svärd - 5 maj 2009 22:24

Kollegan & väninnan Jenny bjöd över mig på en fika, jag & Roy tog bilen över Sjundaskogen till Ensta Gård. Efter maten gick vi ut för att träna men vi hann inte mer än att titta till Jennys rabarberodling och skicka upp hundarna på lämpliga stenar, så öppnade sig himlen och åskan dånade. Det blev en snabbpromenad i ösregn och vi ändrade våra planer, utomhusleken fick bli inomhuslek istället; klickerträning!


Roy var rejält på hugget så idag repeterade vi först en del gamla tricks så som "Skämmas", "Var är snoppen" (tack för tipset Nina!) samt "Strumpan". Jack Russeln Doris visade sina kunskaper i att tända & släcka lampan, vilket fick bli Roys & min nya utmaning. Eftersom han var så het var jag alldeles för långsam med min timing, ett par sena klick och jag fick stå för mina synder; Roy duttadeoch tog sedan upp knappdosan i munnen... men när matte skärpte sig blev det betydligt bättre! Det gäller att hålla tungan rätt i mun!

Filmklipp "Roy strumpa": http://www.youtube.com/watch?v=mvRjrFts-dk&feature=channel
Av Caroline Svärd - 5 maj 2009 07:46

Välkommen till min & Sörmlandshundens blogg!


Tanken är att jag här ska kunna föra mina hundars träningsdagbok men jag hoppas jag också kommer variera det med vardagliga händelser samt lite material & bilder från mina hundkurser!


Här ser ni Roy på lunchpromenaden där matte har gjort ett s.k godisträd, kilat in smarriga leverbitar i barken!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards