Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Caroline Svärd - 8 maj 2009 21:14

Då Jenny ska tävla agility med Doris imorgon så ville hon lugna tävlingsnerverna med att träna idag. Vi såg till att ta en snabblunch för att utnyttja den mesta tiden av rasten på banan. Sagt & gjort! 


Roy har alltid ÄLSKAT agility, speciellt tunnlarna. Släpper jag ut honom på banan själv så söker han genast upp en tunnel & springer igenom, balanshindrena är också favoriter som han gärna bestiger självmant. Han är riktigt självgående och travar runt, vänder fjäderlätt på balansen och brukar ta gungan/brädan åt båda håll, stannar ibland på hindrena och dumglor likt "om inte du dirigerar mig så klarar jag mig bra själv"! =)Han skulle nog ha kunnat bli en riktig stjärna om matte haft friska knän och varit kapabel till att springa, för när man väl dirigerar honom, då går det undan. Men idag var det Doris dag, så medan vi byggde banan lät jag Roy "leka" för sig själv & under Doris träning fick han bra passivitetsträning liggandes lös intill (han går lätt upp i stress när han själv kör). Efter agilityn hann vi med lite moment i både Rallylydnad & vanlig lydnad.  


På kvällen fick Roy agera figuranthund då vi hade en privatlektion med ett ekipage som har problem med hundmöten. Han skötte sig kanon min lilla stjärna!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Trofasthund

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards